بازارايابي شبكه هاي اجتماعي
همه چيزدرباره بازاريابي شبكه هاي اجتماعي

علت وقت گير بودن شبكه هاي اجتماعي

اگر توجه كنيد با اينكه شبكه هاي اجتماعي خيلي طرفدار داره وروز به روز بيشتر هم ميشود اما خيلي افراد هستند كه لذت كافي ازآن را نميبرند ونتيجه نميگيرند.آنها براي خود يك صفحه در سايتها تشكيل دادن.ولي باز هم نتوانستند ديجيتال ماركتينگ خود را گسترش دهند و مشتريان كمي دارنداين موضوع تقريباً شبيه به اين است كه شما مثلاً در يك باشگاه ورزشي ثبت‌نام كنيد و فردا صبح با ناراحتي و كسالت از اين كه شكم شما عضله يا شش تكه نشده از خواب برخيزيد. مزاياي حاصل از رفتن به يك باشگاه ورزشي در طول زمان نصيب شما مي‌شود. به عبارتي آنها در نتيجه استفاده صحيح از وسايل و داشتن يك رژيم غذايي و ورزشي مناسب حاصل مي‌شوند كه بايد تحت نظر و برنامه‌ريزي باشند. شبكه‌هاي اجتماعي نيز چيزي متفاوت از اين موضوع نيستند و مزاياي حاصل از آنها براي يك كسب و كار نياز به مدت زمان بسيار زيادي تا حاصل شدن دارد. به عبارت ديگر آنها نتايج حاصل از استفاده از زيرساخت هاي اجتماعي مناسب براي آن سازمان بخصوص و برنامه‌ريزي استراتژيك مناسب و همچنين اندازه‌گيري موفقيت مي‌باشد.

ارزيابي تجربيات مشتري

حوزه بسيار مهمي كه استفاده از شبكه هاي اجتماعي در آن موثر است تجربه هاي مشتري است. در اين دوره ديگر نمي توان محدود به محصول خاصي يا فعاليت خاصي بود در اين دوره بايد نسبت به رقبا متمايز باشيك و در جهت ز بيشتر مشتري را جذب بازار خود كنيم و به مشتري ارزش دهيم. بطور كلي شبكه‌هاي اجتماعي فرصتي را در اختيار كسب‌وكارها قرار مي‌دهند تا از آن طريق اقدام به غني‌سازي تجربه مشتريان در ارتباط با خودشان نمايند، البته براي آن راه‌هاي مختلفي هم وجود كه برخي از آنها به قرار زير است: برآورده ساختن نياز خدماتي مشتري، اجازه دادن به مشتري براي ابراز نظر و عقيده در توسعه محصولات و خدمات جديد و اجازه به آنها براي اشتراك‌گذاري دانش و روش‌هاي خاص خودشان در انجام برخي از امور.

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۲۵:۵۹ ] [ نادر رفيعي ] [ نظرات (0) ]

چند نكته از اخلاق در شبكه هاي اجتماعي

خيلي از افراد بدون توجه  در تفاوت شبكه هاي اجتماعي مثل اينستا يا فيس بوك و.....از آنها استفاده ميكنند.واين خطر بزرگيست براي كساني كه در بازاريابي وفروش هستند ودچار شكست آنها در كار ميشود.و در نتيجه هرگز تمايل به فعاليت در شبكه هاي اجتماعي ندارند يا اينكه حتي ممكن است بازارها يا حوزه‌هايي را از دست بدهيم كه مدت‌هاي زيادي در تلاش براي بدست آوردن آنها بوده‌ايم.

منظور از گره و ارتباط در شبكه هاي اجتماعي چيست؟

اكثر شبكه هاي اجتماعي طوري طراح شده اند كه مخاطب را به چالش مي كشند و حس اضطراب را به فرد وار ميكنند. اصولا شبكه هاي اجتماعي به دو واژه گره و ارتباط ختم مي شود. هر فردي در اين شبكه هاي اجتماعي يك گره محسوب ميشود و هر تماسي تحت عنوان يك ارتباط در نظر گرفته مي شود. در واقع در شبكه هاي اجتماعي من با يكي از دوستانم ارتباط برقرار ميكنم و مي توانم از اين طريق با ديگر دوستان دوستم ارتباط برقرار كنم با انتشار محتوا و فالو كردن با صرف كمي وقت دايره ارتباطات من بزرگ تر خواهد شد. بر عكس شبكه هاي اجتماعي در دنياي امروز اكثر اجتماعات براساس اهداف خاصي دور هم جمع مي شوند اجتماعات مختلف حول محور اهداف، مقاصد و ارزش‌هاي مشترك شكل مي‌گيرند. زماني كه اهداف و مقاصد يكسان است مطمئنا نتيجه مطلوبي به دست مي آيد.مثلا افرادي كه عاشق مقاله نويسي هستند دور هم جمع مي شوند. با اين وجود، يك شبكه اجتماعي عمومي‌تر از اين صحبت است و هميشه جايگاه خنثي و بي‌طرف در برابر اهداف و ارزش‌ها اتخاذ مي‌كند: به عبارتي همان امكانات و فرصت‌هايي كه براي دوستداران كتاب فراهم مي‌آورد را با همان سرعت براي افراد ضد كتاب هم فراهم مي‌آورد. اين دقيقاً سياستي است كه يك اجتماع آن را تحمل نمي‌كند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۰۳:۱۲ ] [ نادر رفيعي ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 21
دیروز : 3
افراد آنلاین : 1
همه : 2011
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب